السبت، 15 أغسطس 2009

فجـــ ( ) ــوة




لم ادرك قدر الهموم

التي اصنعها

واتعذب بها



لم اتكئ على قلوبهم

ولم اتعمد جراحاً



ما تنازلت.. وكدت



تماسكت لابتعد

ورفضت الرحيل

فارتحلو



ليكن ماكان



رغما عن الاعتقاد

ورغما عن الصمت

رغما عن القواعد ,القيم

.. الايمان

والمبدأ

ظلماً .. ام عدلاً

لا مجال للعودة

للتراجع..

لمحو الزمن ..

والضحك على المستقبل ..

خُط ماحدث..

وانتهى ..

ولم يتوقف الوقت..

ولم ينتهي الطريق



لازالت تشرق

على آمالنا

ألامنا

أحلامنا

دون تفريق

توزع اشعتها بعدل..

على من بات ظالما

و مظلوما

قاتلا رغما عنه

ومقتولا



لم تخفف حرارتها

لمن ناره بداخله

ولم تعطف على قلوب

تجمدت حسرة



شمس .. انطفأ نورها خوفاً

ان انعكس ضوءها عليها

تحترق..













6 التعليقات:

(Joudy)

أحب أقولك الأول حمد لله على السلامة بعد الغيبة الطويلة دى

أما بقى البوست فده لمس الجرح بجد يااااه حسستينى بنفسى بجد ربنا يبعد عنا الهموم ويرزقنا راحة البال يارب

دمتى بكل الخير والسعادة

Lobna Ahmed Nour

كأن أنا تتكلم .. سلمتِ

Unknown

بوست فلسفى جدا وشايف فية سؤال ياما بنكررة على نفسنا وكأن انا اشتركت مع اكتر من انا اخرى فية

شمس .. انطفأ نورها خوفاً

ان انعكس ضوءها عليها

تحترق..


الهاجس مش فى الشمس قد ماهو فينا ادفن ماضى وكمل مستقبل ولا اقتل مستقبل وعيش فى الماضى الجدل موجود هنا

مالاخر بوست رائع

كأنني أنا

هي جفوة إذا لا فجوة:)

أنــا

joudy :
الله يسلمك يااااااارب :)
ميرسي على دعمك :)
وربنا يتقبل دعاءك ليكي وليا يارب :)
منوراني اوي
وبعتزرلك بجد عن الغيبه وعن التقصير :)
تحياتي






unique:
شرفتني الزياره دي بجد:)
تحياتي






واحد مش فاهم حاجه :
على فكره بقى
انت لازم تغير النك نيم بتاعك وتخليه واحد فاهم كل حاجه :)
شرفتني اوي بجددد:)





كأنني أنا :
هي كذلك ..
بالتأكيد جفوة ..
ايه رايك بقى .. اغير اسم البوست ؟
؟؟
بس تعرفي .. ايا كان الاسم
المهم انك قدرتي تفهمي قصدي ..

... انا " بحبك" اوي

ليس فقيرا من يحب

السلام عليكم

كل سنه وانتى طيبه يا حبيبتى

عيد سعيد عليكى وعلى كل حبايبك يارب

Blogger template 'Darkness Fall' by Ourblogtemplates.com 2008